Veelgestelde vragen
Meest gestelde vragen
Hoe regelen jullie de besparingen?
Dit is per categorie waar je een besparing bij Pennysave op kunt aanvragen verschillend. We leggen dit graag hieronder verder uit:
Besparen op je Internet en TV of Krant en Tijdschrift door te onderhandelen
Wanneer je een besparing aanvraagt, controleren we de gegevens en belt één van onze experts je huidige aanbieder op om je internet en TV abonnement of krant en tijdschrift abonnement te onderhandelen. We weten precies wat de beste tarieven zijn, dus grote kans dat wij een korting regelen die je zelf niet geregeld krijgt. Met sommige aanbieders hebben we aanvullende afspraken, hierdoor kunnen wij de beste aanbiedingen en soms leuke extra’s regelen voor onze klanten. Hebben wij korting onderhandeld? Dan ontvang je het nieuwe contract met de korting van je aanbieder per mail. Je hebt hierna altijd nog 14 dagen bedenktijd, mocht je toch geen gebruik willen maken van de aanbieding. Als het ons helaas niet lukt om korting te regelen, hoef je uiteraard niets te betalen. No cure, no pay!
Besparen op Energie of Autoverzekering door ons persoonlijk advies
Wanneer je een besparing aanvraagt, controleren we de gegevens analyseert een van onze experts je huidige energiecontract of autoverzekering. We kennen deze door en door, dus hoef je zelf dit lastige werk niet te doen. We gaan op zoek naar een aanbod in de markt met minimaal dezelfde voorwaarden, maar een voordeliger tarief. Hebben wij een voordeligere aanbieder gevonden? Dan regelen wij de overstap voor je. Je ontvangt het nieuwe contract met de korting van je aanbieder per mail. Je hebt hierna altijd nog 14 dagen bedenktijd, mocht je toch geen gebruik willen maken van de aanbieding. Als het ons helaas niet lukt om korting te regelen, hoef je uiteraard niets te betalen. No cure, no pay!
Mocht je nog meer willen weten wat je kunt verwachten? We hebben dit per categorie uitgewerkt op onze veelgestelde vragen pagina.
Welke kosten rekenen jullie voor het regelen van de besparingen?
Pennysave regelt een besparing op je abonnementen en vaste lasten. We doen dit op basis van ‘No cure, no pay‘, alleen als de besparing succesvol is vragen wij een succes fee.
Bij succes ga je minder betalen, voor exact het zelfde pakket.
We delen de winst, onze succes fee is 33%. Als Pennysave bijvoorbeeld €120 korting regelt, is €80 euro voor jou!
Hoeveel geld kan ik besparen met Pennysave?
De hoogte van jouw exacte besparing is afhankelijk het aantal en de verschillende abonnementen waar je op kunt besparen. Dit kan flink oplopen, zo kun je jaarlijks totaal tot wel €900 besparen! Pennysave kan je helpen met besparingen op:
- Bespaar gemiddeld €230 op je internet en TV
- Bespaar gemiddeld €270 op je kranten en tijdschriften
- Bespaar gemiddeld €230 op je autoverzekering
- Bespaar gemiddeld €190 op je energierekening
Wil je precies weten waar jij geld op kan besparen? Vraag snel en vrijblijvend je besparing aan.
Internet & TV
Hoe draag je de besparing aan?
Je kunt jezelf gemakkelijk en binnen 2 minuten aanmelden. Klik rechtsboven op de website op de besparing aanvragen knop en kies voor Internet en TV. Vul de gegevens in en wij gaan voor jou aan de slag.
Wat gebeurt er met je aanmelding nadat je deze hebt verstuurt?
✅ Stap 1: aanmelding controleren
We controleren eerst zorgvuldig alle gegevens op juistheid en plannen vervolgens een geschikt moment in om de onderhandelingen te starten.
Als je huidige contract nog niet is afgelopen, zullen we een toekomstige onderhandeling inplannen. We informeren je hierover tijdig. In deze situatie kunnen we nog geen directe besparing realiseren.
✅ Stap 2: onderhandeling voor korting
Tijdens de onderhandeling neemt een van onze deskundige adviseurs contact op om namens jou de beste deal te bedingen. Onze kennis van de markt stelt ons in staat om het maximale voordeel te behalen. We verlengen je contract met een eenjarige overeenkomst waardoor je bespaart ten opzichte van je huidige voorwaarden.
Soms zijn langere contracten van twee of drie jaar financieel aantrekkelijker door extra kortingen; in die gevallen nemen we persoonlijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Indien je huidige pakket niet langer beschikbaar is, zorgen we ervoor dat je nieuwe contract minimaal gelijke voorwaarden bevat, of je ontvangt zelfs extra’s zoals een geüpgraded TV-ontvanger of gratis zenderpakketten.
✅ Stap 3: het resultaat van de onderhandeling
Na afloop van de onderhandelingen brengen we je meteen op de hoogte van het resultaat. Ook ontvang je het nieuwe contract van je huidige aanbieder. Het kan zijn dat deze nog bevestigd moet worden, in dat geval staat dit in het bericht van je aanbieder.
In onze bevestigingsmail staat de ingangsdatum van je nieuwe contract vermeld. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, waarbinnen je kunt besluiten om alsnog af te zien van de nieuwe overeenkomst en de korting.
✅ Stap 4: jaarlijks blijven besparen
Met Pennysave blijf je jaarlijks besparen. Wij houden je korting in de gaten en onderhandelen opnieuw wanneer mogelijk. Zo betaal je nooit meer te veel.
Wat moet ik zelf nog doen na dat ik de besparing heb aangevraagd?
In principe hoef je niets te doen, maar in onderstaande situaties kan het voorkomen dat er toch iets van je gevraagd wordt.
Verificatie tijdens onderhandeling
Het kan zijn dat bij de onderhandeling, tijdens het verifiëren van de gegevens bij jouw aanbieder, bij de aanbieder de indruk worden gewekt dat jij zelf contact opneemt. Het kan voorkomen dat, voor je veiligheid, je aanbieder je belt om te vragen of het klopt dat Pennysave namens jou contact heeft opgenomen en of je Pennysave hiervoor gemachtigd hebt.
Bevestigen van je nieuwe contract
Nadat je via e-mail het nieuwe contract van je aanbieder hebt ontvangen, is het mogelijk dat je dit contract nog moet bevestigen. Controleer de e-mail van je aanbieder zorgvuldig voor eventuele instructies hierover.
Doorgeven van annuleringen en geen gebruik maken van het nieuwe contract
Als je besluit om de onderhandeling te annuleren en je wilt geen gebruikmaken van het nieuwe contract met korting, laat het ons dan direct weten. Dit is essentieel om te voorkomen dat wij onterecht aannemen dat je gebruikmaakt van de korting en daardoor onze succes fee in rekening brengen en incasseren.
Hoeveel geld kan ik besparen op mijn internet & TV?
We hebben een succes ratio van 87%. Dit houdt in dat we bijna voor iedereen een succesvolle besparing kunnen regelen. Het kan zijn dat het niet direct geregeld kan worden, bijvoorbeeld omdat je huidige contract nog loopt. In dat geval zorgen we dat we, zodra het mogelijk is, voor je aan de slag gaan.
Dit is afhankelijk van je huidige contract en de kosten die je momenteel hebt. Hoe uitgebreider je abonnement, hoe hoger de kosten en hoe hoger de korting vaak is. Gemiddeld kunnen we een jaarlijkse besparing van €230 regelen op je internet en TV.
Wat kost een onderhandeling van mijn internet & TV?
Het aanmelden voor een besparing is helemaal gratis, we voeren altijd vrijblijvend de onderhandeling voor je uit. Alleen wanneer deze succesvol is en we daadwerkelijk een besparing voor je regelen, dan delen we de winst. Je gaat er netto dus altijd op vooruit.
Onze succes fee is 33% van de besparing. Als Pennysave bijvoorbeeld €120 korting regelt, is €80 voor jou!
Blijf ik jaarlijks besparen of moet ik het opnieuw aanvragen?
Wanneer je jezelf bij ons aanmeldt, blijven we je op de hoogte houden van mogelijkheden om te besparen. Nadat je nieuwe contract is afgesloten houden we de einddatum in de gaten. Zodra je contract afloopt en je kortingstarief verloopt, nemen we weer contact met jou op. We vragen je opnieuw toestemming of we weer voor je op zoek mogen naar de beste aanbieding.
Kranten & tijdschriften
Hoe draag je de besparing aan?
Je kunt jezelf gemakkelijk en binnen 2 minuten aanmelden. Klik rechtsboven op de website op de besparing aanvragen knop en kies voor kranten en tijdschriften. Vul de gegevens in en wij gaan voor jou aan de slag.
Wat gebeurt er met je aanmelding nadat je deze hebt verstuurt?
✅ Stap 1: aanmelding controleren
We controleren eerst zorgvuldig alle gegevens op juistheid en plannen vervolgens een geschikt moment in om de onderhandelingen te starten.
Als je huidige contract nog niet is afgelopen, zullen we een toekomstige onderhandeling inplannen. We informeren je hierover tijdig. In deze situatie kunnen we nog geen directe besparing realiseren.
✅ Stap 2: onderhandeling voor korting
Tijdens de onderhandeling neemt een van onze deskundige adviseurs contact op om namens jou de beste deal te bedingen. Onze kennis van de markt stelt ons in staat om het maximale voordeel te behalen. We verlengen je contract met een een- twee of driejarig contract waardoor je bespaart ten opzichte van je huidige voorwaarden. Soms zijn langere contracten van twee of drie jaar financieel aantrekkelijker door extra hoge kortingen. We gaan altijd voor de hoogst mogelijke korting. In de aanvraag vragen we naar de maximale looptijd die je wenst.
✅ Stap 3: het resultaat van de onderhandeling
Na afloop van de onderhandelingen brengen we je meteen op de hoogte van het resultaat. Ook ontvang je het nieuwe contract van je huidige aanbieder. Het kan zijn dat deze nog bevestigd moet worden, in dat geval staat dit in het bericht van je aanbieder.
In onze bevestigingsmail staat de ingangsdatum van je nieuwe contract vermeld. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, waarbinnen je kunt besluiten om alsnog af te zien van de nieuwe overeenkomst en de korting.
✅ Stap 4: jaarlijks blijven besparen
Met Pennysave blijf je jaarlijks besparen. Wij houden je korting in de gaten en onderhandelen opnieuw wanneer mogelijk. Zo betaal je nooit meer te veel.
Wat moet ik zelf nog doen na dat ik de besparing heb aangevraagd?
In principe hoef je niets te doen, maar in onderstaande situaties kan het voorkomen dat er toch iets van je gevraagd wordt.
Verificatie tijdens onderhandeling
Het kan zijn dat bij de onderhandeling, tijdens het verifiëren van de gegevens bij jouw aanbieder, bij de aanbieder de indruk worden gewekt dat jij zelf contact opneemt. Het kan voorkomen dat, voor je veiligheid, je aanbieder je belt om te vragen of het klopt dat Pennysave namens jou contact heeft opgenomen en of je Pennysave hiervoor gemachtigd hebt.
Bevestigen van je nieuwe contract
Nadat je via e-mail het nieuwe contract van je aanbieder hebt ontvangen, is het mogelijk dat je dit contract nog moet bevestigen. Controleer de e-mail van je aanbieder zorgvuldig voor eventuele instructies hierover.
Doorgeven van annuleringen en geen gebruik maken van het nieuwe contract
Als je besluit om de onderhandeling te annuleren en je wilt geen gebruikmaken van het nieuwe contract met korting, laat het ons dan direct weten. Dit is essentieel om te voorkomen dat wij onterecht aannemen dat je gebruikmaakt van de korting en daardoor onze succes fee in rekening brengen en incasseren.
Hoeveel geld kan ik besparen op mijn kranten & tijdschriften?
We hebben een succes ratio van 87%. Dit houdt in dat we bijna voor iedereen een succesvolle besparing kunnen regelen. Het kan zijn dat het niet direct geregeld kan worden, bijvoorbeeld omdat je huidige contract nog loopt. In dat geval zorgen we dat we, zodra het mogelijk is, voor je aan de slag gaan.
Dit is afhankelijk van je huidige contract en de kosten die je momenteel hebt. Hoe uitgebreider je abonnement, hoe hoger de kosten en hoe hoger de korting vaak is. Gemiddeld kunnen we een jaarlijkse besparing van €230 regelen op je internet en TV.
Wat kost een onderhandeling van mijn kranten & tijdschriften?
Het aanmelden voor een besparing is helemaal gratis, we voeren altijd vrijblijvend de onderhandeling voor je uit. Alleen wanneer deze succesvol is en we daadwerkelijk een besparing voor je regelen, dan delen we de winst. Je gaat er netto dus altijd op vooruit.
Onze succes fee is 33% van de besparing. Als Pennysave bijvoorbeeld €120 korting regelt, is €80 voor jou!
Blijf ik jaarlijks besparen of moet ik het opnieuw aanvragen?
Wanneer je jezelf bij ons aanmeldt, blijven we je op de hoogte houden van mogelijkheden om te besparen. Nadat je nieuwe contract is afgesloten houden we de einddatum in de gaten. Zodra je contract afloopt en je kortingstarief verloopt, nemen we weer contact met jou op. We vragen je opnieuw toestemming of we weer voor je op zoek mogen naar de beste aanbieding.
Energie
Hoe draag je de besparing aan?
Je kunt jezelf gemakkelijk en binnen 2 minuten aanmelden. Klik rechtsboven op de website op de besparing aanvragen knop en kies voor energie. Vul de gegevens in en wij gaan voor jou aan de slag.
Wat gebeurt er met je aanmelding nadat je deze hebt verstuurt?
✅ Stap 1: aanmelding controleren
We controleren eerst zorgvuldig alle gegevens op juistheid en plannen vervolgens een geschikt moment in bij onze energie-expert om voor je op zoek te gaan naar een betere deal.
Als je huidige contract nog niet is afgelopen, zullen we een toekomstige check inplannen. We informeren je hierover tijdig. In deze situatie kunnen we nog geen directe besparing realiseren.
✅ Stap 2: onze energie expert analyseert je contract en zoekt een betere optie
Nadat je jezelf hebt aangemeld, checkt onze expert op het gebied van energie je huidige voorwaarden. Hiervoor nemen we contact op met je huidige aanbieder, zo weten we precies hoeveel je verbruikt en welke tarieven je momenteel betaald. Onze expert heeft jarenlange kennis van de energiemarkt, dus weet precies hoe bijvoorbeeld die lastige jaarrekeningen werken, zo weten we exact waar we op moeten letten. Met deze informatie gaat een van onze deskundige adviseurs op zoek naar een voordeliger energiecontract. Energieleveranciers hanteren vaak dagprijzen, dus we kijken wie op dat moment de beste deal heeft.
Vaak bestaat de besparing uit twee onderdelen, 1: goedkoper gas- en elektriciteitstarief en 2: een extra korting in de vorm van een welkomstbonus of cashback.
We verlengen je contract met een een-jarige overeenkomst waardoor je bespaart ten opzichte van je huidige voorwaarden.
De gehele overstap wordt geregeld, dus je hoeft zelf niets te doen. Opzeggen is ook niet nodig, dit wordt automatisch gedaan door je nieuwe aanbieder.
✅ Stap 3: het resultaat van de onderhandeling
Na dat we het voordeligere contract hebben gevonden brengen we je meteen op de hoogte van het resultaat. Ook ontvang je het nieuwe contract van je nieuwe aanbieder. Het kan zijn dat deze nog bevestigd moet worden, in dat geval staat dit in het bericht van je aanbieder.
In onze bevestigingsmail staat de ingangsdatum van je nieuwe contract vermeld. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, waarbinnen je kunt besluiten om alsnog af te zien van de nieuwe overeenkomst en de korting.
✅ Stap 4: jaarlijks blijven besparen
Met Pennysave blijf je jaarlijks besparen. Wij houden je contract in de gaten en gaan graag voor je op zoek naar een nieuwe bespaing wanneer mogelijk. Zo betaal je nooit meer te veel.
Wat moet ik zelf nog doen na dat ik de besparing heb aangevraagd?
In principe hoef je niets te doen, maar in onderstaande situaties kan het voorkomen dat er toch iets van je gevraagd wordt. Opzeggen is ook niet nodig, dit wordt automatisch gedaan door je nieuwe aanbieder.
Verificatie tijdens de check bij je huidige aanbieder
Het kan zijn dat bij de check van je huidige contract, tijdens het verifiëren van de gegevens bij jouw aanbieder, bij de aanbieder de indruk worden gewekt dat jij zelf contact opneemt. Het kan voorkomen dat, voor je veiligheid, je aanbieder je belt om te vragen of het klopt dat Pennysave namens jou contact heeft opgenomen en of je Pennysave hiervoor gemachtigd hebt.
Bevestigen van je nieuwe contract
Nadat je via e-mail het nieuwe contract van je aanbieder hebt ontvangen, is het mogelijk dat je dit contract nog moet bevestigen. Controleer de e-mail van je aanbieder zorgvuldig voor eventuele instructies hierover.
Doorgeven van annuleringen en geen gebruik maken van het nieuwe contract
Als je besluit om de onderhandeling te annuleren en je wilt geen gebruikmaken van het nieuwe contract met korting, laat het ons dan direct weten. Dit is essentieel om te voorkomen dat wij onterecht aannemen dat je gebruikmaakt van de korting en daardoor onze succes fee in rekening brengen en incasseren.
Hoeveel geld kan ik besparen op mijn energie?
We hebben een succes ratio van 87%. Dit houdt in dat we bijna voor iedereen een succesvolle besparing kunnen regelen. Het kan zijn dat het niet direct geregeld kan worden, bijvoorbeeld omdat je huidige contract nog loopt. In dat geval zorgen we dat we, zodra het mogelijk is, voor je aan de slag gaan.
Dit is afhankelijk van je huidige contract en de kosten die je momenteel hebt. Hoe uitgebreider je abonnement, hoe hoger de kosten en hoe hoger de korting vaak is. Gemiddeld kunnen we een jaarlijkse besparing van €230 regelen op je internet en TV.
Wat kost een onderhandeling van mijn energierekening?
Het aanmelden voor een besparing is helemaal gratis, we voeren altijd vrijblijvend de onderhandeling voor je uit. Alleen wanneer deze succesvol is en we daadwerkelijk een besparing voor je regelen, dan delen we de winst. Je gaat er netto dus altijd op vooruit.
Onze succes fee is 33% van de besparing. Als Pennysave bijvoorbeeld €120 korting regelt, is €80 voor jou!
Blijf ik jaarlijks besparen of moet ik het opnieuw aanvragen?
Wanneer je jezelf bij ons aanmeldt, blijven we je op de hoogte houden van mogelijkheden om te besparen. Nadat je nieuwe contract is afgesloten houden we de einddatum in de gaten. Zodra je contract afloopt en je kortingstarief verloopt, nemen we weer contact met jou op. We vragen je opnieuw toestemming of we weer voor je op zoek mogen naar de beste aanbieding.
Heb je een andere vraag?
Stuur ons een bericht via WhatsApp. Je kunt ons bereiken op ma-vr tussen 8.00-21.00 en za tussen 9.00-17.30.